八方人物:網絡義士自資設網站 對抗推銷電話

Categories hkjunkcall.com
0

(蘋果日報) 2010年08月07日

我阿媽唔係指摘我, 只係提下我, 我好鐘意我阿媽的!!!!

八達通出賣客戶個人資料醜聞,只是冰山一角,要對抗形形色色的推銷電話,小市民只有靠自己。 IT達人胡文翰化身網絡義士,收集資料,今年初自資成立網站 hkjunkcall.com,又在 facebook開設群組「廣告電話黑名單」,展開一場截擊戰。
曾被媽媽指摘斷人衣食

「 08年我開始收到錄音同短訊式嘅推銷電話,我當時就覺得好大鑊,咁落去唔得了。」本身是電腦程式編寫員的胡文翰指出,一部價值數千元電腦加上程式,便可以 無限重撥錄音電話,將來香港人隨時一日接幾十個推銷電話,觸發他上網起義。當時已經有網民整理推銷電話清單,胡文翰接手後在各個討論區發佈,繼續收集網民 報料。
雖然其後政府監管錄音推銷電話,但人肉推銷電話仍然無日無之,胡文翰收集資料越來越多,今年初自資成立網站 hkjunkcall.com,又在 facebook開設群組「廣告電話黑名單」,至今資料庫內有超過三萬組推銷電話號碼,對照不同公司名稱。幾位網民則義務編寫智能手機程式,對應 iPhone、 Android、 Windows Mobile等系統,可以攔截資料庫內所有推銷電話號碼,單是 iPhone的 junkcall程式已經有五萬人下載,成為本港 iPhone用家必裝程式。
不過「道高一尺,魔高一丈」,電話推銷公司為免電話號碼曝光後少了人接聽,因此經常都會轉換號碼繼續「搵食」,更加有公司電郵指胡文翰涉嫌誹謗,要求刪除 網站上資料。沒想到施壓的還包括胡文翰媽媽,他說:「阿媽話人哋都係搵食啫,我咁做係斷人衣食。」不過他反駁:「嗰啲會上我個網搵資料同下載程式嘅人,又 點會有幫襯?我咁做其實係幫緊啲推銷員,等佢哋慳番啖氣。」
事實上,胡文翰都做過電話推銷員的衣食父母,購買了一份金融產品,「我唔係反對電話推銷,我只係反對滋擾同不良銷售手法」。他舉例:「有啲你明明話唔要, 佢仲係咁打嚟;有啲又話如果唔幫襯佢會俾人炒。試過有個打嚟話係中大打嚟做調查,其實只係一間同音字嘅推銷公司,你問佢係咪中文大學,佢唔敢答你 o架。」
繼續集合網民力量對抗

總結多年抗戰經驗,胡文翰認為現時以財務、美容瘦身和旅遊會籍等幾類公司最蠱惑和「乞人憎」,市民應該如何應對呢?他教路:「千祈唔好嬲,你已經俾佢浪費 咗時間同金錢,如果影響埋情緒,其實好蝕底,你可以選擇收線,不過最好係套取對方多啲資料,然後上網話畀其他人聽,等大家都有防範。」
胡文翰認為電話推銷公司毫無節制,最終會自食其果,他說:「當人人都有戒心,你都唔會做到生意。」他希望將來政府以發牌制度監管電話推銷公司,在這一天來到前,他會繼續集合網民力量,對抗推銷電話。

胡文翰心願是終有一日香港人不再受推銷電話滋擾,可以關閉網站功成身退。

記者 林浚川

成為第一個人讚好

發佈留言